Veelgestelde vragen (én de antwoorden 😉)
Producten
Met zo veel heerlijke geuren begrijpen we dat het lastig kan zijn om een keuze te maken 😉 Bij het maken van een keuze raden we aan om rekening te houden met de geur en de werking. Bij onze Shampoo Bars staat bijvoorbeeld aangegeven voor welk haartype deze geschikt is. Kom je er niet helemaal uit of ontvang je liever persoonlijk advies? Neem dan gerust even contact op met onze klantenservice. Wij helpen je graag bij het vinden van een geschikte Bar!
Ook kan je onze haarquiz doen om tot een geschikte Bar te komen of langsgaan bij een van onze verkooppunten. Zo kan je de Bars in het echt ruiken en persoonlijk advies krijgen.
Al onze Bars worden handgemaakt in Nederland. Omdat we zelf ontwikkelen en produceren kunnen we achter onze ingrediënten staan en hebben we controle over de toevoer van onze grondstoffen en ingrediënten. Zo weten we precies wat er in onze producten gaat en is de kans op verspilling minimaal. Lees hier meer.
We begrijpen dat het even wennen kan zijn om over te stappen van een vloeibaar product naar een product in vaste vorm maar we weten zeker dat je dit zo onder de knie hebt!
1. Maak jouw Shampoo, Body of Conditioner Bar nat en wrijf deze tussen je handen (rechtsteeks over je haren of lichaam kan ook).
2. Je zal zien dat de Bar gelijk begint te schuimen
3. Wassen maar! 😉
Benieuwd hoe je onze overige producten gebruikt? We leggen het je precies uit per productcategorie op onze gebruikspagina.
Aan reguliere verzorgingsproducten wordt veel water toegevoegd om ze vloeibaar te maken, zo bestaat een shampoo fles gemiddeld voor 80% uit water.
Onze producten bevatten enkel de werkzame ingrediënten en zijn hard samengeperst tot Bar. Daarom gaat één Bar even lang mee als drie plastic flessen.
Wij bieden verschillende duurzame en super handige accessoires aan om de Bars op te bewaren. Denk aan bamboe zeepschaaltjes, reisblikjes, een zakje voor de laatste restjes of bijvoorbeeld een handige organizer die je kan ophangen in je badkamer.
Om optimaal gebruik te maken van jouw Bar is het belangrijk dat deze na gebruik goed de kans krijgen om op te drogen. Hoe sneller ze drogen, hoe langer ze meegaan. Daarom raden wij aan om hier onze accessoires voor te gebruiken.
Je kan de ingrediënten per product vinden op iedere productpagina onder het tabje “ingrediënten”. Heb je vragen over een bepaald ingrediënt? Aarzel dan niet om contact op te nemen. Omdat we al onze recepten zelf ontwikkelen en produceren weten we precies wat er in onze Bars zit en zijn we hier graag open en transparant over. Voor meer informatie over de ingrediënten kan je ook op deze pagina kijken.
Onze producten bevatten géén SLS of SLES. In onze blog over SLS vertellen we je alles over SLS en SLES.
Een gedeelte van onze producten is gegeurd met parfum en een aantal van onze producten zijn helemaal parfumvrij. Deze verkrijgen hun geur door natuurlijke oliën. De producten met de geuren Citrus, Lavendel en Eucalyptus – Tea Tree zijn parfumvrij.
Wij kiezen voor milde, milieuvriendelijke en natuurlijke ingrediënten. Onze producten bevatten daarom géén parabenen en siliconen.
De verpakking waarin wij onze Shampoo Bars versturen is volledig biologisch afbreekbaar.
De doosjes waarin wij onze Shampoo Bars verpakken zijn recyclebaar. De productie is een duurzaam proces, waarbij veel wordt hergebruikt.
De groene ‘opvulchipjes’ zijn samengesteld uit 100% natuurlijke grondstoffen: lucht, water en plantaardig zetmeel. Het wordt binnen zeer korte tijd biologisch afgebroken en is onschadelijk voor het milieu. Deze opvulchips kunnen worden hergebruikt, weggegooid of gecomposteerd en zijn 100% oplosbaar in water.
De verzenddoos bestaat uit karton en is recyclebaar.
Uit ervaring blijkt dat je haar en hoofdhuid hier vrij snel aan gewend zijn. Het kan maximaal twee tot drie weken duren voordat je haar en hoofdhuid volledig gewend zijn aan een nieuwe shampoo. Vooral als dit om een shampoo gaat die natuurlijker is dan de meeste reguliere shampoos.
Dit kan kloppen. Omdat Shampoo Bars gemaakt zijn met natuurlijke ingrediënten kan het stroef aanvoelen tijdens het wassen. Zodra je haar opdroogt zal je echter merken dat het heerlijk zacht wordt. In reguliere shampoo zitten vaak siliconen die ervoor zorgen dat jouw haar tijdens het wassen zacht aanvoelen.
Ja, al onze producten zijn dierproefvrij. Omdat wij het hele productieproces (van ontwikkelen tot produceren) zelf in de hand hebben testen wij alle producten zelf. We verkopen immers alleen producten waar we zelf voor de volle 100% achter kunnen staan.
Ja, onze producten zijn biologisch afbreekbaar.
Ja, alle Shampoo Bars zijn geschikt voor geverfd haar. De Bars bevatten geen kleurversterker, maar kunnen prima gebruikt worden voor geverfd haar. Zelfs beter dan de meeste reguliere shampoos, omdat Shampoo Bars minder agressief zijn.
Onze Shampoo Bar Kokos, Eucalyptus – Tea Tree en Jasmijn – Kamille zijn onze meest milde Shampoo Bars en zeer geschikt voor behandeld haar.
De Shampoo Bar Lavendel is geschikt als alternatief voor zilvershampoo. De paarse pigmenten helpen bij het verwijderen van gele tinten.
We hebben in ons assortiment Shampoo Bars geschikt voor de gevoelige (hoofd)huid.
De Shampoo Bar Eucalyptus – Tea Tree is speciaal ontwikkeld voor de gevoelige huid. De Shampoo Bar Kokos en Jasmijn – Kamille zijn onze meest milde en zachte Shampoo Bars.
Wij raden je aan om de ingrediënten (eventueel) te bespreken met de (huid)arts.
In eerst instantie hebben wij ons gericht op het minder verbruiken van plastic maar natuurlijk zijn wij ermee bezig om ervoor te zorgen dat ons product steeds milieuvriendelijker wordt.
De meeste producten zijn palmolievrij. In een aantal Shampoo Bars zit een klein percentage palmolie verwerkt. Dit is echter geen hoofdingrediënten maar zit verwerkt in een grondstof die wij gebruiken. Helaas is deze grondstof (nog) niet verkrijgbaar zonder palmolie maar we doen er alles aan om het gebruik van palmolie te reduceren. Het kleine percentage palmolie dat in de grondstof verwerkt zit is echter wel duurzaam verkregen en RSPO gecertificeerd.
Omdat er een klein percentage verwerkt zit in een grondstof die wij gebruiken, zal je het niet terugzien op de ingrediëntenlijst. Toch willen wij hier open en eerlijk over zijn (we hopen dat veel bedrijven zullen volgen, want helaas gebeurt dit nog niet overal… 😉 )
Palmolie
Het palmolie dilemma is en blijft een belangrijk item. We zijn ons hiervan bewust en hebben ons verder verdiept dan alleen het bekijken van foto’s van de soms schrijnende gevolgen van plantages. Door het onderzoeken van deze kwestie zijn wij tot de conclusie gekomen dat het boycotten van palmolie zowel als in voeding als in cosmeticaproducten niet de oplossing is. Wij geloven dat reduceren het antwoord is.
Reduceren of boycotten
Waarom reduceren en niet boycotten? Palmolie is populair omdat het winnen van olie uit oliepalmen heel efficiënt is. Per hectare grond kan er een enorme hoeveelheid olie gewonnen worden. Als de (duurzame) palmolie vervangen zou worden door bijvoorbeeld kokosolie of sojaolie is er meer hectare grond nodig voor dezelfde opbrengst. Hierdoor is het risico op ontbossing (en daarmee verlies aan biodiversiteit en extra uitstoot van broeikasgassen door land omzetting) groter dan bij palmolie. Het vervangen van palmolie door bijvoorbeeld kokosolie of sojaolie is dus niet milieuvriendelijker. Wij gaan daarom voor reduceren.
Mijn bestelling
Jouw pakketje wordt duurzaam en plasticvrij bezorgd met Fietskoeriers. De eerste én enige bezorgdienst op de fiets die bezorgt door heel Nederland.
In de meeste gevallen versturen wij uw bestelling als brievenbuspakketje, waardoor het door de brievenbus past en u hiervoor niet thuis hoeft te zijn. Zodra wij uw bestelling hebben verzonden ontvangt u een mail met hierin een code om uw pakketje te traceren.
NEDERLAND |
||
Standaard bezorging |
Heb je op een werkdag voor 17.00 besteld, dan ontvang je je bestelling de volgende werkdag in huis. |
€4,45 |
Gratis bezorging |
Bestel je voor €35 of meer? Dan is de verzending gratis! Heb je op een werkdag voor 17.00 besteld, dan ontvang je je bestelling de volgende werkdag in huis. |
Gratis |
BELGIË |
||
Standaard bezorging |
Heb je op een werkdag voor 17.00 besteld, dan ontvang je je bestelling binnen 1 tot 3 werkdagen in huis. |
€8,95 |
Gratis bezorging |
Bestel je voor €75 of meer? Dan is de verzending gratis! Heb je op een werkdag voor 17.00 besteld, dan ontvang je je bestelling binnen 1 tot 3 werkdagen in huis. |
Gratis |
Controleer eerst of je een orderbevestiging per e-mail hebt ontvangen na je aankoop. Is dit niet het geval, dan is de betaling in de meeste gevallen niet afgerond en is de order niet goed doorgekomen. We adviseren je in dit geval om te controleren of het geld van je bankrekening, of paypal account is afgeschreven. Mocht het geld niet afgeschreven zijn, dan adviseren wij om de order opnieuw te plaatsen.
Heb je wel een orderbevestiging ontvangen? Het kan zijn dat er iets is misgegaan bij DHL, waardoor het iets langer duurt. Heb je het na een aantal dagen nog niet ontvangen? Neem dan even contact op.
Is het geld wel van je rekening afgeschreven, maar heb je geen orderbevestiging ontvangen nadat de order is geplaatst? Soms kan het voorkomen dat e-mails in de spambox belanden. Check daarom altijd eerst even of de bevestigingsmail die je mist daarin zit. Heb je bovenstaande stappen gevolgd maar nog steeds niet de gewenste informatie over de status van je pakket? Dan adviseren we je om even contact met ons op te nemen.
Onze Bars kunnen om hygiënische redenen niet retour gestuurd worden als deze geopend zijn.
Indien je je bestelling wilt retourneren verzoeken we je om een mail te sturen naar info@shampoobars.nl. Onze klantenservice zal je verder helpen en alle middelen toesturen die je nodig hebt om jouw bestelling te retourneren.
Vanaf het moment dat je je bestelling hebt ontvangen kun je deze binnen 14 dagen retourneren. Het product en de verpakking moeten echter in dezelfde staat gerouterneerd worden als waarin je deze hebt ontvangen. We bieden gratis levering van onze producten, maar de koper is verantwoordelijk voor de retourkosten.
Meer informatie over retourneren vind je op de pagina retourneren.
Wij doen zorgvuldig ons best de bestelling zo spoedig mogelijk bij u af te leveren. Bestellingen die op werkdagen vóór 17.00 worden gedaan, verzenden wij dezelfde dag nog. Mochten wij om wat voor reden dan ook deze levertijd niet halen, dan brengen wij u hier natuurlijk zo spoedig mogelijk van op de hoogte.
Bestellingen die naar België worden verzonden duren gebruikelijk 1 tot 3 werkdagen.
Binnen Nederland wordt er ook op zaterdag geleverd, op zondag niet.
Als een product uitverkocht is duurt het gebruikelijk 1-2 weken voordat het weer op voorraad komt. Je kan je mailadres achterlaten bij het betreffende product om een melding te ontvangen zodra deze weer op voorraad is.
Als jouw bestelling nog niet is verzonden kun je deze nog wijzigen of annuleren. We verzoeken je om hiervoor te mailen naar info@shampoobars.nl. Zodra jouw bestelling al is verzonden kan deze helaas niet meer gewijzigd of geannuleerd worden. De status van je bestelling kun je zien via de bevestigingsmail.
Algemeen
Je kan onze verkooppunten bekijken via de pagina verkooppunten.
Je kan onze verkooppunten bekijken via de pagina verkooppunten.
Shampoo Bars groeit snel en er is veel vraag naar verkooppunten. Lijkt het jou leuk om onze Shampoo Bars te verkopen? Neem dan gerust even contact met ons op voor meer informatie.
Leuk! Hier staan we altijd voor open. Heb jij een blog of een social media kanaal met een groot bereik en lijkt het je leuk om je volgers kennis te laten maken met Shampoo Bars? Neem dan gerust even contact met ons op via samenwerking@shampoobars.nl.
Abonnementen
Het grootste voordel is dat je nooit meer zonder jouw favoriete Bar zit, zo kan jij altijd plasticvrij douchen! Daarnaast is het ook beter voor het milieu. Je ontvangt al jouw favoriete producten wanneer jij wil, je hoeft dus niet tussendoor te bestellen omdat er iets (bijna) op is. Dit zorgt voor minder tripjes van de bezorger en voor minder verpakkingsmateriaal.
Daarnaast weten wij bij een abonnement precies wanneer we welke Bars moeten leveren, zo kunnen wij dit zo efficient (en duurzaam) mogelijk regelen met de productie, inkoop van grondstoffen en de uiteindelijke levering.
Tip: gebruik jij bijvoorbeeld iedere maand één Shampoo Bar, kies er dan voor om iedere drie maanden drie Shampoo Bars te ontvangen. Zo is het minder belastend voor het milieu. Dit kan je gemakkelijk wijzigen in jouw account onder het kopje ‘Abonnementen’
Bij ieder product (m.u.v. de Limited Editions, Verspilmenietjes, bundels en accessoires) heb je de optie om te kiezen voor ‘Abonneer en bespaar’. Kies zelf hoe veel Bars en hoe vaak je deze wil ontvangen. Je kunt er ook voor kiezen om een abonnement op meerdere producten te nemen. Deze worden dan tegelijk geleverd. Natuurlijk kun je dit later altijd nog aanpassen in jouw account.
Jazeker! Binnen jouw account kan je gemakkelijk je abonnement beheren. Log in en klik op ‘Abonnementen’, hier zie je een overzicht van jouw lopende abonnementen. Hier kan je jouw abonnement wijzigen, pauzeren of zelfs stopzetten.
Je ontvangt jouw (Shampoo) Bars altijd rond dezelfde dag van de maand, je hoeft hier niets voor te doen. Welke dag dit is, ligt er aan op welke dag je jouw abonnement hebt afgesloten. Weet je het even niet meer? Dan kun je in jouw account op elk moment zien wanneer jouw volgende levering gepland staat. Als je binnen 3 werkdagen na de geplande leverdatum nog geen track & trace code hebt ontvangen, neem dan even contact met ons op en dan kijken we met je mee.
Je kan jouw abonnement op ieder moment opzeggen. Zorg wel dat je het abonnement minimaal een week voor dat de volgende levering gepland staat opzegt. Je kan deze datum terugvinden in jouw account. Heb je al een verzendbevestiging ontvangen? Dan is jouw pakketje al onderweg en kunnen we deze helaas niet meer tegenhouden.
Jazeker! Het is natuurlijk wel zo duurzaam om zo veel mogelijk producten te combineren in jouw abonnement. Binnen je account kan je dit gemakkelijk beheren. Log in en klik op ‘Abonnementen’, hier zie je een overzicht van jouw lopende abonnementen. Kom je er toch niet helemaal uit? Neem dan even contact met ons op.
Helaas kan het rekeningnummer niet zomaar aangepast worden in jouw account omdat de betaling verloopt via een automatische incasso. Dit automatische incasso moet altijd eerst geautoriseerd worden door middel van een betaling. Wij raden je aan het abonnement op te zeggen en opnieuw af te sluiten op het nieuwe rekeningnummer.