Mijn bestelling

Ik heb mijn pakketje nog niet ontvangen

Controleer eerst of je een orderbevestiging per e-mail hebt ontvangen na je aankoop. Is dit niet het geval, dan is de betaling in de meeste gevallen niet afgerond en is de order niet goed doorgekomen. We adviseren je in dit geval om te controleren of het geld van je bankrekening, of paypal account  is afgeschreven. Mocht het geld niet afgeschreven zijn, dan adviseren wij om de order opnieuw te plaatsen.

Heb je wel een orderbevestiging ontvangen? Het kan zijn dat er iets is misgegaan bij DHL, waardoor het iets langer duurt. Heb je het na een aantal dagen nog niet ontvangen? Neem dan even contact op.

Is het geld wel van je rekening afgeschreven, maar heb je geen orderbevestiging ontvangen nadat de order is geplaatst? Soms kan het voorkomen dat e-mails in de spambox belanden. Check daarom altijd eerst even of de bevestigingsmail die je mist daarin zit. Heb je bovenstaande stappen gevolgd maar nog steeds niet de gewenste informatie over de status van je pakket? Dan adviseren we je om even contact met ons op te nemen.

Wat zijn de verzendtarieven en levertijden?

NEDERLAND

   

Standaard bezorging

Heb je op een werkdag voor 15.00 besteld, dan ontvang je je bestelling de volgende werkdag in huis.

€3,95

Gratis bezorging

Bestel je voor €25 of meer? Dan is de verzending gratis! Heb je op een werkdag voor 15.00 besteld, dan ontvang je je bestelling de volgende werkdag in huis.

Gratis

 

BELGIË

   

Standaard bezorging

Heb je op een werkdag voor 15.00 besteld, dan ontvang je je bestelling binnen 1 tot 3 werkdagen in huis.

€4,95

Gratis bezorging

Bestel je voor €50 of meer? Dan is de verzending gratis! Heb je op een werkdag voor 15.00 besteld, dan ontvang je je bestelling binnen 1 tot 3 werkdagen in huis.

Gratis

 
Hoe kan ik mijn product(en) retour sturen?

Onze Shampoo Bars zijn verpakt in een papieren zakje met een sticker als verzegeling. Indien deze verzegeling verbroken is, kan het product om hygiënische redenen niet retour gestuurd worden.

Als de verzegeling niet verbroken is en je je product wilt retourneren verzoeken we je om een mail te sturen naar info@shampoobars.nl. Onze klantenservice zal je verder helpen en alle middelen toesturen die je nodig hebt om jouw bestelling te retourneren.

Vanaf het moment dat je je bestelling hebt ontvangen kun je deze binnen 14 dagen retourneren. Het product en de verpakking moeten echter in dezelfde staat gerouterneerd worden als waarin je deze hebt ontvangen. We bieden gratis levering van onze producten, maar de koper is verantwoordelijk voor de retourkosten.

Meer informatie over retourneren vind je op de pagina Retourneren

Hoe lang duurt de levering van mijn bestelling?

Wij doen zorgvuldig ons best de bestelling zo spoedig mogelijk bij u af te leveren. Bestellingen die op werkdagen vóór 15.00 worden gedaan, verzenden wij dezelfde dag nog. Mochten wij om wat voor reden dan ook deze levertijd niet halen, dan brengen wij u hier natuurlijk zo spoedig mogelijk van op de hoogte.

Bestellingen die naar België worden verzonden duren gebruikelijk 1 tot 3 werkdagen.

Past het door de brievenbus?

In de meeste gevallen versturen wij uw bestelling als brievenbuspakketje, waardoor het door de brievenbus past en u hiervoor niet thuis hoeft te zijn. Zodra wij uw bestelling hebben verzonden ontvangt u een mail met hierin een code om uw pakketje te traceren.

Leveren jullie ook in het weekend?

Binnen Nederland wordt er ook op zaterdag geleverd, op zondag niet.

Wanneer komen producten weer op voorraad?

Als een product uitverkocht is duurt het gebruikelijk 1-2 weken voordat het weer op voorraad komt.

Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren

Als jouw bestelling nog niet is verzonden kun je deze nog wijzigen of annuleren. We verzoeken je om hiervoor te mailen naar info@shampoobars.nl. Zodra jouw bestelling al is verzonden kan deze helaas niet meer gewijzigd of geannuleerd worden. De status van je bestelling kun je zien via de bevestigingsmail.

Algemeen

Hebben jullie verkooppunten?

Je kan onze verkooppunten bekijken via de pagina verkooppunten.

Hoe kan ik een verkooppunt worden van Shampoo Bars?

Shampoo Bars groeit snel en er is veel vraag naar verkooppunten. Lijkt het jou leuk om onze Shampoo Bars te verkopen? Neem dan gerust even contact met ons op voor meer informatie.

Staan jullie open voor samenwerkingen?

Wij staan altijd open voor samenwerkingen. Heb jij een blog of een social media kanaal met een groot bereik en lijkt het je leuk om je volgers kennis te laten maken met Shampoo Bars? Neem dan gerust even contact met ons op.

Producten

Waar worden jullie Shampoo Bars gemaakt?

Onze Shampoo, Conditioner en Body Bars worden handgemaakt in Nederland. Lees hier meer.

Waarom maken jullie gebruik van palmolie?

In eerst instantie hebben wij ons gericht op het minder verbruiken van plastic. Natuurlijk zijn wij ermee bezig om ervoor te zorgen dat ons product steeds milieuvriendelijker wordt. Eén van de manieren die ervoor zorgt dat een product milieuvriendelijker wordt is het reduceren van palmolie. Daarom bieden we je de keus voor producten met en zónder palmolie. Wij vervangen de palmolie niet in onze palmolie vrije producten. Wij laten het weg. De palmolie zit verwerkt in schuimmiddelen. De palmolie vrije bars schuimen iets minder omdat deze grondstoffen worden weggelaten. De Original Shampoo Bars bevatten palmolie omdat een grote groep consumenten veel schuim wil omdat dit een gevoel van reinigen geeft.

Palmolie
Het palmolie dilemma is en blijft een belangrijk item. We zijn ons hiervan bewust en hebben ons verder verdiept dan alleen het bekijken van foto’s van de soms schrijnende gevolgen van plantages. Door het onderzoeken van deze kwestie zijn wij tot de conclusie gekomen dat het boycotten van palmolie zowel als in voeding als in cosmeticaproducten niet de oplossing is. Wij geloven dat reduceren het antwoord is.

Reduceren of boycotten
Waarom reduceren en niet boycotten? Palmolie is populair omdat het winnen van olie uit oliepalmen heel efficiënt is. Per hectare grond kan er een enorme hoeveelheid olie gewonnen worden. Als de (duurzame) palmolie vervangen zou worden door bijvoorbeeld kokosolie of sojaolie is er meer hectare grond nodig voor dezelfde opbrengst. Hierdoor is het risico op ontbossing (en daarmee verlies aan biodiversiteit en extra uitstoot van broeikasgassen door land omzetting) groter dan bij palmolie. Het vervangen van palmolie door kokosolie of sojaolie is dus niet milieuvriendelijker. Wij gaan daarom, voor reduceren: dat wil zeggen, minder vaak haren wassen! En dát kan met een Shampoo Bar! Door een goede en verantwoorde samenstelling hoef je minder vaak je haar te wassen. Je zal merken dat je haar gezonder wordt en meer volume krijgt. Denk daarnaast aan de besparing van water!

De palmolie (verwerkt in het schuimmiddel cocamidopropyl betaine en SLSA) in onze Palmolie vrije Shampoo Bars is daarom ook niet vervangen door Kokos of Sojaolie maar volledig weggelaten! Je maakt dus de keus tussen een Shampoo Bar met palmolie of een Bar zónder enkele vorm van milieubelastende olie.

Bekijk onze palmolievrije Shampoo Bars hier.

Hebben jullie Shampoo Bars zonder SLS?

Ja! Onze Shampoo Bars bevatten géén SLS. In onze blog over SLS vertellen we je alles over SLS en SLES.

Is de verpakking recyclebaar?

De verpakking waarin wij onze Shampoo Bars versturen is volledig biologisch afbreekbaar.

De doosjes waarin wij onze Shampoo Bars verpakken zijn recyclebaar. De productie is een duurzaam proces, waarbij veel wordt hergebruikt.

De groene ‘opvulchipjes’ zijn samengesteld uit 100% natuurlijke grondstoffen: lucht, water en plantaardig zetmeel. Het wordt binnen zeer korte tijd biologisch afgebroken en is onschadelijk voor het milieu. Deze opvulchips kunnen worden hergebruikt, weggegooid of gecomposteerd en zijn 100% oplosbaar in water.

De verzenddoos bestaat uit karton en is recyclebaar.

Zijn Shampoo Bars geschikt voor elk haartype?

Bovenaan deze pagina kun je filteren op haartype. Zo vind je snel de Shampoo Bar die het meest geschikt is voor jouw haartype. Mocht je er niet uitkomen of liever persoonlijk advies krijgen, neem dan even contact op met onze klantenservice. We helpen je graag bij het vinden van de geschikte Shampoo Bar!

Is het nodig om conditioner te gebruiken naast een Shampoo Bar?

Vaak gebruiken we conditioner omdat we veel harde producten gebruiken om ons haar schoon te maken. Hierdoor komt ons haar voeding tekort. Met conditioner voegen we de voeding toe aan het haar. Shampoo Bars zijn gemaakt met voedende oliën. Het houdt in dat er geen intensieve ontvetter in zit welke het haar droog en stug maakt. Hierdoor is het vaak niet nodig om naast een Shampoo Bar ook een conditioner te gebruiken. Is je haar erg droog, pluizig en/of beschadigd? Dan is de Shampoo Bar met honing ideaal. Deze is erg voedend.

Voor die mensen die wél echt extra verzorging nodig hebben, hebben wij Conditioner Bars in ons assortiment! Geschikt voor alle haartypes.

Een andere tip is om af en toe bijvoorbeeld kokosolie of arganolie te gebruiken als maskertje voor je haar.

Moet mijn haar wennen aan een nieuwe shampoo?

Uit ervaring blijkt dat je haar en hoofdhuid hier vrij snel aan gewend zijn. Het kan maximaal twee tot drie weken duren voordat je haar en hoofdhuid volledig gewend zijn aan een nieuwe shampoo. Vooral als dit om een shampoo gaat die natuurlijker is dan de meeste reguliere shampoos.

Klopt het dat mijn haar stroef aanvoelt tijdens het wassen?

Dit kan kloppen. Omdat Shampoo Bars natuurlijker zijn dan de meeste reguliere shampoos kan het stroef aanvoelen tijdens het wassen. Zodra je haar opdroogt zal je echter merken dat het heerlijk zacht wordt.

Zijn jullie producten dierproefvrij?

Ja, al onze producten zijn dierproefvrij.

Kan ik de Shampoo Bars gebruiken met geverfd/gekleurd haar?

Ja, alle Shampoo Bars zijn geschikt voor geverfd haar. De Bars bevatten geen kleurversterker, maar kunnen prima gebruikt worden voor geverfd haar. Zelfs beter dan de meeste reguliere shampoos, omdat Shampoo Bars minder agressief zijn.

Onze  Shampoo Bar Kokos en Eucalyptus zijn onze meest milde Shampoo Bars en zeer geschikt voor behandeld haar.

De Shampoo Bar Lavendel is geschikt als alternatief voor zilvershampoo. De paarse pigmenten helpen bij het verwijderen van gele tinten. Omdat reguliere zilvershampoo vaak erg chemisch is en Shampoo Bars natuurlijker zijn kan het minder effectief zijn. In tegenstelling tot een reguliere zilvershampoo zal de Shampoo Bar je haar niet uitdrogen.

Kan ik een Shampoo Bar gebruiken bij een gevoelige huid (met eczeem)?

We hebben in ons assortiment Shampoo Bars geschikt voor de gevoelige (hoofd)huid.

De Shampoo Bar Tea Tree is geschikt voor de gevoelige huid. De Shampoo Bar Kokos en Eucalyptus zijn onze meest milde en zachte Shampoo Bars.

Wij raden je aan om de ingrediënten (eventueel) te bespreken met de (huid)arts.