Mijn bestelling

Ik heb mijn pakketje nog niet ontvangen

Controleer eerst of je een orderbevestiging per e-mail hebt ontvangen na je aankoop. Is dit niet het geval, dan is de betaling in de meeste gevallen niet afgerond en is de order niet goed doorgekomen. We adviseren je in dit geval om te controleren of het geld van je bankrekening, of paypal account  is afgeschreven. Mocht het geld niet afgeschreven zijn, dan adviseren wij om de order opnieuw te plaatsen.

Heb je wel een orderbevestiging ontvangen? Het kan zijn dat er iets is misgegaan bij DHL, waardoor het iets langer duurt. Heb je het na een aantal dagen nog niet ontvangen? Neem dan even contact op.

Is het geld wel van je rekening afgeschreven, maar heb je geen orderbevestiging ontvangen nadat de order is geplaatst? Soms kan het voorkomen dat e-mails in de spambox belanden. Check daarom altijd eerst even of de bevestigingsmail die je mist daarin zit. Heb je bovenstaande stappen gevolgd maar nog steeds niet de gewenste informatie over de status van je pakket? Dan adviseren we je om even contact met ons op te nemen.

Wat zijn de verzendtarieven en levertijden?
NEDERLAND 
Standaard bezorgingHeb je op een werkdag voor 15.00 besteld, dan ontvang je je bestelling de volgende werkdag in huis.€4,95
Gratis bezorgingBestel je voor €50 of meer? Dan is de verzending gratis! Heb je op een werkdag voor 15.00 besteld, dan ontvang je je bestelling de volgende werkdag in huis.Gratis

 

BELGIË 
Standaard bezorgingHeb je op een werkdag voor 15.00 besteld, dan ontvang je je bestelling binnen 1 tot 3 werkdagen in huis.€6,95
Gratis bezorgingBestel je voor €75 of meer? Dan is de verzending gratis! Heb je op een werkdag voor 15.00 besteld, dan ontvang je je bestelling binnen 1 tot 3 werkdagen in huis.Gratis
Hoe kan ik mijn product(en) retour sturen?

Onze Shampoo Bars zijn verpakt in een papieren zakje met een sticker als verzegeling. Indien deze verzegeling verbroken is, kan het product om hygiënische redenen niet retour gestuurd worden.

Als de verzegeling niet verbroken is en je je product wilt retourneren verzoeken we je om een mail te sturen naar info@shampoobars.nl. Onze klantenservice zal je verder helpen en alle middelen toesturen die je nodig hebt om jouw bestelling te retourneren.

Vanaf het moment dat je je bestelling hebt ontvangen kun je deze binnen 14 dagen retourneren. Het product en de verpakking moeten echter in dezelfde staat gerouterneerd worden als waarin je deze hebt ontvangen. We bieden gratis levering van onze producten, maar de koper is verantwoordelijk voor de retourkosten.

Meer informatie over retourneren vind je op de pagina Retourneren

Hoe lang duurt de levering van mijn bestelling?

Wij doen zorgvuldig ons best de bestelling zo spoedig mogelijk bij u af te leveren. Bestellingen die op werkdagen vóór 15.00 worden gedaan, verzenden wij dezelfde dag nog. Mochten wij om wat voor reden dan ook deze levertijd niet halen, dan brengen wij u hier natuurlijk zo spoedig mogelijk van op de hoogte.

Bestellingen die naar België worden verzonden duren gebruikelijk 1 tot 3 werkdagen.

Past het door de brievenbus?

In de meeste gevallen versturen wij uw bestelling als brievenbuspakketje, waardoor het door de brievenbus past en u hiervoor niet thuis hoeft te zijn. Zodra wij uw bestelling hebben verzonden ontvangt u een mail met hierin een code om uw pakketje te traceren.

Leveren jullie ook in het weekend?

Binnen Nederland wordt er ook op zaterdag geleverd, op zondag niet.

Wanneer komen producten weer op voorraad?

Als een product uitverkocht is duurt het gebruikelijk 1-2 weken voordat het weer op voorraad komt.

Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren

Als jouw bestelling nog niet is verzonden kun je deze nog wijzigen of annuleren. We verzoeken je om hiervoor te mailen naar info@shampoobars.nl. Zodra jouw bestelling al is verzonden kan deze helaas niet meer gewijzigd of geannuleerd worden. De status van je bestelling kun je zien via de bevestigingsmail.

Algemeen

Waarom maken jullie gebruik van palmolie?

In eerst instantie hebben wij ons gericht op het minder verbruiken van plastic. Natuurlijk zijn wij ermee bezig om ervoor te zorgen dat ons product steeds milieuvriendelijker wordt.

Palmolie
Het palmolie dilemma is en blijft een belangrijk item. We zijn ons hiervan bewust en hebben ons verder verdiept dan alleen het bekijken van foto’s van de soms schrijnende gevolgen van plantages. Door het onderzoeken van deze kwestie zijn wij tot de conclusie gekomen dat het boycotten van palmolie zowel als in voeding als in cosmeticaproducten niet de oplossing is. Wij geloven dat reduceren het antwoord is.

Reduceren
Waarom reduceren en niet boycotten? Palmolie is populair omdat het winnen van olie uit oliepalmen heel efficiënt is. Per hectare grond kan er een enorme hoeveelheid olie gewonnen worden. Als de palmolie vervangen zou worden door bijvoorbeeld kokosolie of sojaolie heb je meer hectare grond nodig voor dezelfde opbrengst. Hierdoor is het risico op ontbossing (en daarmee verlies aan biodiversiteit en extra uitstoot van broeikasgassen door land omzetting) groter dan bij palmolie. Daarom niet boycotten maar reduceren.

Wij bieden je de kans om een keus te maken in producten mét en zónder palmolie.

Zijn deze bars dan echt 100% palmolievrij?
Onze leverancier garandeert ons dat de bars geheel palmolievrij zijn. Helaas kunnen zij ons (nog) niet aantonen dat de gebruikte ingrediënten ook 100% palmolievrij zijn, maar wij gaan hier natuurlijk wel vanuit. Wij kunnen daarentegen wel garanderen dat de zeepbasis van deze bars 100% palmolievrij is.

 

Is de verpakking recyclebaar?

De verpakking waarin wij onze Shampoo Bars versturen is volledig biologisch afbreekbaar.

De zakjes waarin wij onze Shampoo Bars verpakken zijn recyclebaar. De productie is een duurzaam proces, waarbij veel wordt hergebruikt. Het papier van naaldhout heeft een zuivere samenstelling, dit maakt het geschikt om na gebruik te recyclen.

De groene ‘opvulchipjes’ zijn samengesteld uit 100% natuurlijke grondstoffen: lucht, water en plantaardig zetmeel. Het wordt binnen zeer korte tijd biologisch afgebroken en is onschadelijk voor het milieu. Deze opvulchips kunnen worden hergebruikt, weggegooid of gecomposteerd en zijn 100% oplosbaar in water.

De doos bestaat uit karton en is recyclebaar.

Zijn Shampoo Bars geschikt voor elk haartype?

Shampoo Bars zijn geschikt voor elk haartype. Alle Shampoo Bars hebben dezelfde werking, namelijk het reinigen en verzorgen van je haar. Omdat iedereen hier anders op reageert, is het zeker het proberen waard. Wij staan achter ons product en adviseren om het 2 tot 3 weken te proberen.

De Shampoo Bar met honing is extra voedend, deze raden wij aan voor mensen met droog, pluizig en/of beschadigd haar.

Is het nodig om conditioner te gebruiken naast een Shampoo Bar?

Vaak gebruiken we conditioner omdat we veel harde producten gebruiken om ons haar schoon te maken. Hierdoor komt ons haar voeding tekort. Met conditioner voegen we de voeding toe aan het haar. Shampoo Bars zijn gemaakt met voedende oliën. Het houdt in dat er geen intensieve ontvetter in zit welke het haar droog en stug maakt. Hierdoor is het niet nodig om naast een Shampoo Bar ook een conditioner te gebruiken. Is je haar erg droog, pluizig en/of beschadigd? Dan is de Shampoo Bar met honing ideaal. Deze is erg voedend.

Een tip is om af en toe bijvoorbeeld kokosolie of arganolie te gebruiken als maskertje voor je haar.

Hebben jullie verkooppunten?

Je kan onze verkooppunten bekijken via de pagina verkooppunten.

Hoe kan ik een verkooppunt worden van Shampoo Bars?

Shampoo Bars groeit snel en er is veel vraag naar verkooppunten. Lijkt het jou leuk om onze Shampoo Bars te verkopen? Neem dan gerust even contact met ons op voor meer informatie.

Staan jullie open voor samenwerkingen?

Wij staan altijd open voor samenwerkingen. Heb jij een blog of een social media kanaal met een groot bereik en lijkt het je leuk om je volgers kennis te laten maken met Shampoo Bars? Neem dan gerust even contact met ons op.